Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Διαβάζοντας πίσω από τις γραμμές.

Διαβάστε το σημερινό άρθρο του Capital με τίτλο Πρόγραμμα Σταθερότητας και "εσωτερικής υποτίμησης"

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα...

Το ντέφι το κρατάνε πλέον τα κλιμάκια (βλ. τοποτηρητές) της Ε.Ε και της ΕΚΤ και το "καλό κλίμα" και "η καλή πρόθεση συνεργασίας" σημαίνει ότι οι κυβερνώντες απλά χορεύουν στο ρυθμό που τους παίζουν μη μπορώντας να κάνουν διαφορετικά...

Αναρωτιέμαι κι εγώ ο αφελής (και μέτριος) επί της πρότασης εσωτερικής υποτίμισης που προτείνουν (επιβάλλουν) τα κλιμάκια των Ε.Ε. και ΕΚΤ:

* Μια εσωτερική υποτίμηση τιμών και κόστους εργασίας δε μειώνει αυτόματα το ΑΕΠ & τα φορολογικά έσοδα;
* Η πτώση του ΑΕΠ δε σημαίνει ότι ο παρονομαστής μειώνεται και το έλλειμμα αυξάνεται αυτόματα ως ποσοστό;
* Η πτώση των φορολογικών εσόδων δε σημαίνει αυξημένη δυσκολία στην κάλυψητων υποχεώσεών μας;
* Μια εσωτερική υποτίμηση τιμών και κόστους εργασίας δε μειώνει την αγοραστική δύναμη του πολίτη; Μη μου πει κανείς ότι επι της ουσίας θα αυξηθεί, καθώς οι τιμές των προϊόντων θα μειωθούν σε μεγαλύτερο ποσοστό γιατί δε θα τον πιστέψω.
* Μία μείωση της αγοραστικής δύναμης του πολίτη δε σημαίνει περαιτέρω συρρίκνωση της κατανάλωσης, κλείσιμο επιχειρήσεων, αύξηση της ανεργίας;
* Επιπλέον μη μου πείτε ότι θα αποκτήσουμε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα εκτοξεύσει τις εξαγωγές μας (αλήθεια τι παράγουμε; Βιομηχανικά προϊόντα; Αγροτικά προϊόντα; 'Η μήπως οι τουρίστες - εν μέσω κρίσης - θα κάνουν ουρές για να επισκεφθούν τη δόλια πατρίδα μας;) και θα μας ξελασπώσει.
* Ευνοημένο σε κάθε περίπτωση θα βγεί το μεγάλο κεφάλαιο και οι τεράστιες εμπορικές επιχειρήσεις της αλλοδαπής που λειτουργούν εν Ελλάδι.

Εγώ πάντως είμαι με τους "σκεπτικιστές" επί των συγκεκριμένων προτάσεων.

Α! Να σας υπενθυμίσω μία παλιά ανάρτησή μου επί τη ευκαιρία της επισκέψεώς μου στη νήσο του Αγίου Δομινίκου και τη διαγραφόμενη κατάντια της πατρίδας μας... Εν τη νήσω του Αγίου Δομινίκου εβρισκόμενος.

Εκεί βλέπω να μας οδηγεί το 4ο Ράιχ (Ε.Ε.), χωρίς φυσικά να παραγνωρίζω τη δική μας ευθύνη για την οποία όσοι παρακολουθείτε τις αναρτήσεις μου φωνάζω ασταμάτητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: