Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Συγχωνεύσεις 1.933 σχολείων



Η παρακάτω είδηση είναι ενδεικτική του τραγικού κατηφόρου της κοινωνίας μας.
Η μόναδική ελπίδα μας, μετά από την συρρίκνωση του αριθμού των σχολείων, είναι να υπάρξει σημαντική αναβάθμιση του παρεχομένου έργου, γεγονός για το οποίο δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.

Επιπλέον, δε μπορώ να μη σχολιάσω το γεγονός ότι σύμφωνα με το υπουργείο δεν θα δημιουργηθούν τμήματα άνω των 25. Θεωρώ ότι πρόκειται για "πολιτικάντικη " δήλωση, η οποία στην πράξη δεν θα εφαρμοστεί, πλην όμως δεν πιστεύω ότι μία τάξη με περισσότερα από 25 παιδιά αποτελεί τροχοπέδη για τον εκπαιδευτικό και τη μετάδοση της γνώσης. Το λέω μάλιστα από την προσωπική μου εμπειρία ως μαθητής σε τάξεις με περισσότερα και από 30 παιδιά.

Το θέμα είναι να είναι σωστό το σχολικό πρόγραμμα, τα βιβλία καλοδουλεμένα, οι εκπαιδευτικοί με διάθεση μα μεταδώσουν τη γνώση και τα παιδιά "δασκαλεμένα" από τους γονείς τους να έχουν ανοικτά τα μάτια και τ' αυτιά τους κατά τη διάρκεια των παραδόσεων των μαθημάτων και το μυαλό τους προσανατολισμένο στη μάθηση, στη δουλειά και την προκοπή και όχι στην τεμπελιά, την αντίδραση, τον κομματισμό και την κοπάνα.

Με 1.056 σχολεία λιγότερα, τα οποία καταργούνται ή συγχωνεύονται, θα βρει η επόμενη σχολική χρονιά καθηγητές και μαθητές. Ο νέος σχολικός χάρτης της χώρας ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας ενώ τη Δευτέρα συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) προκειμένου να τοποθετηθεί στις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Ο αριθμός των συγχωνεύσεων - καταργήσεων χαρακτηρίζεται έκπληξη, καθώς συγχωνεύονται συνολικά 1.933 σχολεία και προκύπτουν 877 νέα, από το σύνολο των 16.000 σχολικών μονάδων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολεία και προκύπτουν 672 νέα σχολεία. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολεία και προκύπτουν 205 νέα συγκροτήματα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, πάντως, θα διατηρηθεί το πλαφόν των 25 μαθητών ανά τάξη, με μια προσαύξηση 10% μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Σε σχετικό δελτίο Τύπου επισημαίνεται εξάλλου ότι τα κριτήρια για τις συνενώσεις των σχολείων είναι αποκλειστικά παιδαγωγικά. « Το υπουργείο αλλάζει το σχολικό χάρτη της χώρας, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας στη δημόσια εκπαίδευση» αναφέρεται. «Δημιουργούνται σχολεία που εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες υποδομές αλλά και τον απαραίτητο αριθμό μαθητών ώστε να λειτουργούν παιδαγωγικά και να εφαρμόζουν άρτια το ωρολόγιο πρόγραμμα».

«Φέτος θα αλλάξουμε το χάρτη των σχολείων», δήλωσε στο ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και κάλεσε τους δημάρχους να πείσουν τις τοπικές κοινωνίες, καθώς – όπως σημείωσε – οι αποφάσεις συναντούν τις αντιδράσεις κυρίως των δημάρχων και μέρους γονέων και εκπαιδευτικών.

Ακόμα, η κ. Διαμαντοπούλου τόνισε ότι υπάρχει και η οικονομική διάσταση για υλοποίηση του σχεδίου, την οποία όμως «δε θα με την πει το ΔΝΤ» και κατέληξε λέγοντας ότι δεν υπάρχει ούτε μία γραμμή που να αναφέρεται στα σχολεία.

Ακόμη όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας:

- Δημιουργούνται 6/θεσια και 12/θεσια δημοτικά σχολεία εκεί όπου οι μαθητικές ανάγκες το υπαγόρευαν.

- Ιδρύονται σχολεία, ακολουθώντας τα δημογραφικά στοιχεία του μαθητικού δυναμικού, με βασική προτεραιότητα το μαθητή και τις ανάγκες της τάξης.

- Στα μεγάλα αστικά κέντρα -της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης- οι συνενώσεις αφορούν κυρίως στα συστεγαζόμενα σχολεία, ενώ στην περιφέρεια δίνεται έμφαση στις συνενώσεις ολιγοθέσιων σχολείων, μόνο εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν.

- Οι συνενώσεις δεν επιφέρουν αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα πέραν του μέχρι σήμερα επιτρεπτού. Αντίθετα στα συνενωμένα σχολεία υπάρχει κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να μην ξεπερνά τα 25 παιδιά στην Πρωτοβάθμια και τα 25 + 10% στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

- Οι συνενώσεις δεν οδηγούν σε υπερμεγέθη σχολεία. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα υπό συνένωση σχολεία δεν ξεπερνά τα 400 παιδιά. Υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις -6 πανελλαδικώς- σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου τα σχολεία που προκύπτουν από τις συνενώσεις, έχουν αριθμό μαθητών από 400 και άνω, αλλά χωρίς να ξεπερνούν τους 500.

Πίνακας Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ΕΔΩ

Πίνακας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (συνενώσεις) ΕΔΩ

Πίνακας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (καταργήσεις) ΕΔΩ


ΠΗΓΗ: ΣΚΑΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια: