Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Μη δότε τα άγια τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων



Θα γράψω μόνο λίγα λόγια...

Είδατε τη νέα διαφήμιση της Vodafone; Αν όχι, θα σας πω την ιδέα και τον τίτλο :

Σε μία ομάδα επαναστατών του 1821 ανοίγει συζήτηση για χρεώσεις καρτοκινητών και ο αρχηγός τελικά πεισμένος για τις χαμηλές χρεώσεις ζητάει ένα κινητό Vodafone να καλέσει το Νικηταρά, Μπότσαρη και Κανάρη. Στο κλείσιμο της διαφήμισης φαίνεται ως φόντο ένα γιουρούσι ελλήνων επαναστατών και ένας από τους αγωνιστές (ο ξύπνιος της υπόθεσης) λέει: "Τέτοια επανάσταση δεν ξαναέγινε σε αυτή τη χώρα".

Η διαφήμιση είναι κυριολεκτικά έργο τέχνης από σκηνοθεσία, ενδυμασίες, ευρηματικούς διαλόγους κλπ.

Όμως αγαπητοί φίλοι μου χρησιμοποιεί κάτι ιερό για εμάς για κάτι ευτελές (διαφήμιση - πρόταση για κατανάλωση). Δεν μπορώ να πω ότι εξοργίστηκα, αλλά ότι σιχάθηκα μπορώ να το πω. Τυχαία μάλιστα η γυναίκα μου που δεν έχει δει τη διαφήμιση βρήκε μία ομάδα στο Facebook για την μη προβολή της εν λόγω διαφήμισης (εννοείται ότι δεν έγινα μέλος γιατί δεν πιστεύω σε αυτές τις κουταμάρες) που σημαίνει ότι δεν είμαι ο μόνος που ενοχλήθηκε.

Και ρωτάω: Δε δίνουμε με αυτόν τον τρόπο τα άγια και τα ιερά μας στα σκυλιά και τα πολύτιμα μαργαριτάρια μας στα γουρούνια (κατά τα λόγια του Χριστού); Δε μπορούσαν οι φωστήρες της διαφημιστικής εταιρείας που έστησε τη διαφήμιση να "κόψουν" αυτό το βέβηλο σποτάκι; Η εταιρεία δε μπορούσε να την κόψει; Δεοντολογία δεν υπάρχει; Το ΕΣΡ έχει δεμένα τα χέρια;

Δεν είμαι Καρατζαφερικός, φασίστας, ακροδεξιός, και γενικά δεν έχω πολιτικό χρώμα. Είμαι έλληνας και θέλω σεβασμό στους αγώνες των (όχι πολύ μακρινών) προγόνων μου. Τους το χρωστάω μάλιστα γιατί χάρη σε αυτούς είμαι ελεύθερος σήμερα κι όχι γιουσουφάκι σε κανένα τούρκικο σαράι.

Περιμένω τα σχόλιά σας.